Tercera trobada ROUTE TO MARKET, organitzada pel Food Service Institute (FSI)

Barcelona va ser seu d'aquesta reunió, a finals de novembre passat, que va comptar amb la col·laboració de Fedishoreca, la patronal de les empreses distribuïdores especialitzades a servir el foodservice i l'agenda d'intervencions de la qual va tenir com a late motiv la digitalització. L'institut de mercat, UVE Solutions també va col·laborar a l'organització de la reunió.

Un centenar de delegats d'empreses de distribució i fabricants marquistes que tenen una important quota de mercat al sector de foodservice, van assistir a la trobada, presentant els seus avenços en matèria del digital, Lactalis, Findus,Nestlé i Coca Cola per part d'aquests últims i Serhs, Euroestrelles, Aldisa i B-Grup per part dels primers.

Consideració especial va suposar la intervenció de Chief Operating Officer de Metro AG matriu del grup Makro a Espanya.

Els col·loquis i networking van enriquir el coneixement aportat pels ponents, aconseguint-se l'objectiu previst de materialitzar noves àrees de col·laboració entre una part i l'altra, de la cadena de subministrament al sector de foodservice.

Además, la conjunción en el seno del F.S.I de estas empresas, reunidas en sendas asociaciones empresariales, tales como Greco para los fabricantes marquistas como Fedishoreca para los distribuidores especializados, facilitará el follow-up de las conclusiones del encuentro. Cabe recordar que Fedishoreca , a través de sus asociaciones territoriales, como ADISCAT en Catalunya, agrupa a más de 600 distribuidores del canal horeca representando a España en CEGROBB, confederación europea de asociaciones de mayoristas de bebidas.

Entre l'agenda d'activitats de Fedishoreca, figura analitzar i intentar resoldre problemes d'actualitat, com ara la manca de personal, la pèrdua d'experiència professional o d'aprenentatge i la formació dels diferents oficis; o les normatives nacionals i internacionals, que obliguen a realitzar importants inversions als diferents actors de la cadena de subministrament 

D'altra banda pel que fa a la mera distribució, són punts febles la manca de repartidors, o la digitalització, tractada a la III Trobada Route To Market, i on el sector, molt tradicional encara, té alts costos per formar-se, tecnificar-se, actualitzar-se. A tots dos temes, caldria afegir la repercussió en l'activitat de les empreses de Fedishoreca, de les normatives perquè les ciutats siguin més sostenibles, cosa que està afectant les flotes de vehicles de repartiment i que generarà la seva urgent renovació.